TheoMolsUden

Nieuws & Agenda

Ledenvergadering 19 januari 2023

Voor onze leden en sympathisanten organiseren we twee keer per jaar een glas-gerelateerde excursie voorafgaand aan de vergadering en we hebben dan een gezamenlijke lunch, borrel en of diner.De uitgestelde najaarsvergadering zal plaatsvinden in het atelier van Ellen van der Leeden in Zeeland (plaats in Noord- Brabant). We bezoeken eerst de Sint Petruskerk in Uden, waar we een rondleiding krijgen en uitleg over de glasramen die gemaakt zijn door Theo Mols. Aansluitend borrel, diner en vergadering. U kunt zich opgeven voor deelname via het secretariaat. Bent u geïnteresseerd om lid te worden, maar wilt u eerst kennis met ons maken, dan bent u ook welkom op één van onze vergaderingen. Neemt u dan contact op met het secretariaat.

Expositie Kunst met Glas in museum Lunteren

Nog te zien t/m 4 maart 2023.

Internationale Glaskunstbeurs Zutphen 2022

12 en 13 november 2022 is er eindelijk weer een Internationale Glaskunstbeurs, nadat de beurs in Leerdam in 2019 voorgoed haar deuren sloot. Circa 50 kunstenaars tonen hun werk in de schitterende Walburgiskerk in het historische centrum van Zutphen.https://www.glaskunstbeurs-zutphen.nl/. 10.00 tot 17.00 uur .
Vanwege het grote succes is besloten dat de beurs voortaan jaarlijks in Zutphen wordt georganiseerd.

Hein van de Water van SiO2 wint gedeelde eerste prijs op glastentoonstelling in Munster

Détail van het glaskunstwerk met gebruik van uraniumglas.

Ga je naar Frankrijk op vakantie?

Kijk voor glas in lood ramen op de site

En vergeet niet Chartres te bezoeken met het Centre International de Vitrail

Tentoonstelling XXL Papier in Rijksmuseum Amsterdam toont enorme tekeningen van glas-in-lood Utrechtse Dom

Tot begin september zijn de kartons die Roland Holst maakte te zien. Dit is zeer uitzonderlijk, omdat de kartons normaal gesproken in het depot worden bewaard.

OVG staat drie dagen op de Beurs Monument 17-18 en 19 mei 2022